Ce inseamna CPC?

By | September 4, 2009

CPC – cost per click. Standard de achizitie de publicitate online. Clientul plateste doar cand pe reclama lui (text, grafica, video, etc) utilizatorul de Internet face click si reprezinta suma platita de cel care a cumparat spatiul de reclama cand utilizatorul a facut click.

Este una din principalele metode de cumparare de publicitate (alaturi de CPM). Google a sustinut si sustine aceasta varianta. Si cum Google inseamna o cota mare din piata de publicitate online la nivel mondial, atunci proportia acestui tip de achizitie de publicitate online este automat insemnata.

Tipul acesta de achizitie de publicitate (CPC) avantajeaza clientul, care se asigura ca va plati doar cat va primi efectiv (cate click-uri). In acelasi timp, acest tip de achizitie de publicitate dezavantajeaza publisher-ul, care isi asuma riscul ca mesajul sau targetarea mesajului sa nu fi fost alese in mod adecvat de catre client.

In concluzie, acest mod de a cumpara publicitate online poate dezavantaja pe cei care vand spatiu de publicitate pe Internet si avantajeaza clar pe cel care cumpara.

CPC-ul s-a extins mai departe in alte doua sub-tipuri: CPA si CPL, despre care voi discuta intr-un post ulterior.

One thought on “Ce inseamna CPC?

  1. Pingback: CPC vs. CPM sau publisher vs. advertiser | Observator de marketing pe motoarele de cautare

Leave a Reply